Followers

Saturday, June 20, 2009

Patri

Tatih tatih perjalanan menemukan kita dengan seribu kegembiraan tambah tambah bertemu semula dengan rakan rakan zaman persekolahan.Pertemuan demi pertemuan,satu satu accnt facebook yang namanya sinonim dengan zaman zaman bertatih remaja dahulu memberikan kita senyuman dalam sibuk melayani arus kehidupan sebagai dewasa bekerjaya.
Aku setuju dan pasti setuju jika kalian di luar sana merasakan apa yang aku rasa tatkala satu satu bertemu rakan rakan sekolah dalam facebook.Seronoknya bukan main.Tambah seronok terbayang wajah wajah mulus dan suci umpama skrin putih di depan mata menyingkap kembali 17-19 tahun dahulu.Waktu itu sama sama berkongsi cerita dan ilmu di dada mengejar tempat terbaik dalam kehidupan.Namun syukurlah kini kita berjaya dengan cara dan dunia kita sendiri.I'm proud with all of you guyz..LOVE U ALLZ

InsyaALLAH satu gathering akan menjadi gathering yang tetap dan menjadi erat dan kukuh akan keakraban kita suatu ketika dahulu.Kalian terulung dalam hati aku..Muahhh!Thanks FACEBOOK!

Untuk Shahrul Niza Salleh,Shahril Razif Khorpani,Azizol Mohd Noor,Rozilawati Abd Hamid,Shahbaniah Arbain,Zalifah Mohamad,Shaeiddah Akmar,Juliana Jalaludin,Salmi Shaari,Nordianawati Osman,Aznizam Alias(Angah),Mohd Razif Mohd Rosley,Suman Rampal,Lai Lee Hin (Debbie Lai),Henry Lee,Chan Choy Li(Radiance Chan),Ambigai Ammal,Sivakamy Sukumaniam,Kugila Selvam Pillai,Selvambigai,Mohd Azumir,Daren Ng,Marizman Haris Fadzillah,Azly Abd Ghani,Puteri Norazlina,Wan Rosliza

Senior;Airi Rahim,Norafizah Ibrahim,Nurmaniza Mansur,Khairul (Ele),Ahmad Rashdan Rahmad,Muhamad Fazal,Norita Jamaluddin dll yang tak tau aku nk sebutkan kat sini.

Junior:Yusnita Yusli,Abd Muhaimin Mahmud,Nabilah Mahmud,Ida Marlina,Syafik Ezwani Mat Salim,Rafidah Rahmad dll

ni list list nama accnt facebook x student SMSAG yang update buat masa ini dan ada beberapa lagi.Moga ikatan kita terusan erat dan utuh demi sebuah ukhuwahfillah.

Aku busy dengan duty aku,baru lelah dari buat hantaran untuk wedding cousin aku,Wan Mohd Ezuan dan pasangannya Alynne.Such a great family gathering at Kg Baru.
Kini sibuk untuk submit full script aku 'Dan Kiambang Bertaut' pada RTM.Man,thanks for the good news and your effort.We do this together.Sorry sebab kesihatan yang tidak mengizinkan melambatkan sedikit proses.Pray for me.
Dalam proses juga selepas ini untuk menyiapkan sinopsis cerita tentang Taufik Batisah dan Abg Zohri,kenalan aku yang baik hati yang ada own production and as a director of photography mengatakan ada produksi berminat untuk membawa cerita aku ke Suria TV.Aminn..InsyaALLAH.
Ke tiga kalinya aku membawa 'Selipar Jepun Suria' telemovie skrip penuh kesayangan aku ke Zaini Kosnin pula.Aku tidak betah menyimpannya lagi walau skrip tidak pernah basi bak kata kakakku Kak Mas.But i can't stand it bila melihat cerita itu tidak ke mana2.Zaini call aku semalam dan mengatakan out from 10,cerita itu pointnya dia bagi 7.Aku senyum sendiri,sebagai pendatang baru aku kira itu permulaan yang bagus,tambahan pula ianya datang dari rakan penulis skrip aku yang ceritanya sangat bagus dan punya nama yang telah stabil.Zaini akan membawa cerita aku ini melalui laluannya ke Astro dan TV3,Isnin ini.Moga moga ianya menjadi seribu cinta dan bintang yang bergemerlapan.

Ujian demi ujian,jika ketabahan kita pegang kukuh,jika kesabaran kita dakap kuat kuat dalam dada,Allah pastinya menjanjikan kita sejuta rahmat.Aku antara hambaNYA yang mandamba dan mematrikan itu di dalam hati.

Untuk Kalian Semua,yang aku sayangi...

JINBARA~PATRI

Andai hati ini sang kecapi
perasaan jadi talinya
engkau memetik jari jemari
berlagu irama duka dan lara

Andai tubuh ini boneka
nalurinya benang sutera
engkau dalang mengawalnya
ketimur keutara kemana jua
aku hanya menuruti
mengikut apa saja hukuman

Andai diri ini taman tasik
sang kirana pula jiwa raganya
engkau menjaring dengan senyuman
dan mengurungkannya dari segala
namun diri ini insani
pasti ada kemahuannya

Kerna aku terpanah arjuna
sedikitpun tidakku menyesali ooo
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci....ooo..oo

No comments: