Followers

Tuesday, May 11, 2010

Dan Tersenyumlah :-)



INT/BILIK/RUMAH AKU/AKU/MORNING

Mood : Lagu lagu slow dan melankolik WINGS dan mood mahu KURUS dan cantik! Yeay!

Aku baru bangun. Seharian penat di pejabat. Mahu cuba tidur awal dan bangun pada awal paginya. Dan ini aku,kini...saat jam sudah melewati hampir pukul 3 pagi. Apa yang mahu aku tulis?

Close Up-keyboard dan tanganku menulis dengan pantas
Close Up-skrin laptop

Weekend lepas,kerana ada satu appointment di Subang Parade tak pasal pasal aku 'MENGUKUR' Subang Parade pada hari itu. Selesai appointment,aku kembali berlegar legar di sekitar ruang memanjang shopping complex itu. Ramai kalangan keluarga yang mengunjungi shopping complex ini berbeza dengan remaja yang banyak berlegar di shopping complex lainnya. Langkah aku atur ke MPH,tanpa banyak soal dan tanpa banyak soal juga aku membeli buku 'DONT BE SAD' mini siri 1 dan DONT BE SAD dan jadilah wanita yang bahagia. Buku yang bagus untuk menganyam bahagia bahagiaku dengan titik sedih yang minima. So,janganlah bersedih ya :-).

Thank GOD,kesusahan dan kesulitan yang aku alami...syukurlah aku mampu menggalasnya dan mengatasinya. Kerana aku berfikir yang positif positif sahaja untuk mengubat saat saat stress sebegini. Mungkin ada baiknya dari rata rata yang tidak baiknya mereka lihat pada mata kasar. Syukurlah. Can't wait to turun location! Arghh rindu mau shooting! Sudah rindu mau bermain dengan kamera,crew,g arm,lighting,track dan sebagainya. Oh rindu! Rindu semuanya....sangat rindu....

Beberapa hari lepas,seseorang di masa silamku.

Text msg sms
DIA
Yann,tlg call saya balik
Ada hal penting

Aku tanpa banyak soal,membelek...this number looks familiar...

SFX bunyi fon ringing

AKU
diam di hujung talian
mendengar suara yang bertandang...

DIA
Yann,saya ni...R
nak mintak tlg sgt kat awak
saya pinjam ALONG!

AKU
erm,mintak maaflah
kalau bab2 macam ni
saya memang tak boleh tlg
awak pun tahu kehidupan saya macam mana

(arghh mana mungkin aku membantu apatah lg urusan2 sebegini,walau dia insan yang pernah aku sayang dulu,hampir ku nikahi dan dia juga yang melukakanku tahap paling dalam)

DIA
diam dan mengeluh di hujung talian...

AKU
Dalam sempat melemparkan jawapan,masih simpati bertanya...
Berapa?

DIA
Masih diam.....

AKU
Aku menelah mungkin dalam angka yang banyak....

Conversation closed.

Kita,adalah jalan yang kita pilih. Hidup ini punya banyak pilihan dan pilihlah jalan yang tidak merosak kebahagiaan dan kesejahteraan hidup. Kalau pun benar jalannya perit,kurangi untuk memilih jalan yang minima keperitannya dari biasa. Bagi aku,dia yang sendiri memilih jalannya. Dia juga yang memilih untuk derita. Aku tidak tahu masalah apa sebenarnya dia,setelah dia memilih pergi dari hidupku. Tetapi agak pelik dengan hidup seorang yang minima memungkinkan dia meminjam Along. Untuk apa? Hanya dia bisa menjawabnya. Apa pun aku doakan agar dia ketemu jalan bahagia yang dia pilih sendiri itu. Titik!

Weekend lepas juga,seorang teman yang belum aku ketemu....ingin benar bertemu denganku. Dan banyak kali juga aku telah melukakannya,walau tanpa putus asa dia tidak jemu. Maafkan aku FM. One day,insyaAllah...but right now aku merasakan masih tidak bersedia untuk berjumpa. Jumpalah dengan insan insan lain dahulu bagi mengisi masa senggangmu. Saat ini aku masih mahu bersendiri. Dan again,maafkan aku. Mungkin kamu baik,tetapi itu masih tidak cukup untuk melepaskan aku bebas dari cengkaman luka luka yang pernah ada.

Dan weekend juga dijanjikan...MANIS oleh seseorang untuk bertemu denganku. Sejenak berfikir aku ada jawapannya untuk diri sendiri. Biarlah....pergilah semahumu,hinggaplah di ranting ranting impianmu. Kerana aku akan terus terbang,mengibar sayap putihku dan aku akan terus hinggap di awanan putih,salju di puncak mahu pun langit biru. Dan dari jauh rembulan dan bintang aku nampak tersenyum padaku sambil menemaniku terbang menghiasi pelupuk mataku yang berair,bergenang kerana dilukai untuk bahagia. Bahagia yang aku simpulkan dan harus cipta sendiri. Dan aku terus begini,memberi bahagia dan senyum untuk kalian semua. Walau hatiku,jauh di sudut hatiku telah dilukai dan dilukai. Tidak apa,kerana hadirku hanya untuk memberi bahagia walau sekelumit dan setitik cuma di hati segenap kalian. Aku akan terus tersenyum dengan baris baris tinta ciptaanku dan aku kembali ke landasan ini untuk terus lagi berjalan dan berlari. Dan aku tidak pasti,akan datang...aku masih atau sudah tidak punya masa untukmu. Maafkan aku. Tetapi,aku hanya yang baik baik sahaja demi sebuah hubungan sesama insan. Tanpa aku pernah mengingati kau pernah mungkir akan sesuatu. Bahagia buatmu,teman. :-)

...mestikah bersedih pada hakikat dikurniakan padamu?
bukankah cita citamu,memperjudikan kasih sayang?
kita mampu merancang,hanya TUHAN menentukan
tak perlu dikisahkan...

janganlah memburu angin yang berlalu
kelak kau terima,jawapan yang kecundang!
pulang saja,di mana permulaan langkahmu
biar saja,angin itu terus berlalu...

Wings/Biarkan Berlalu
:-)

oh GOD,this lyrics is so motivated me! Thank U ALLAH! and i'm still busy with a few proposals and treatment need to submit! Thank U again for this gold opportunity!

FADE TO BLACK

1 comment:

bofoyengfeng said...

hadapi dengan senyuman :).
http://www.youtube.com/watch?v=0LALZsMxTRM