Followers

Wednesday, November 23, 2011

Syair Si Pari-Pari

Korang pernah tengok VCD 'Syair Si Pari-Pari' lakonan Zamani Slam dan Julia Hana tu dulu? Aku upload pic cover VCD ni untuk korang lebih jelas lagi. Cerita ni antara cerita yang aku suka sangat-sangat sepanjang aku menjadi pencinta karya tempatan. Malangnya masa tu aku beli VCD ni cetak rompak! huhuhu....pengakuan berani aku. Tahun tu cetak rompak berleluasa dan masa tu industri dibanjiri dengan kebanjiran VCD telemovie. Aku antara yang mengikut arus itu. Serius, aku menyesal beli VCD ni dalam cetak rompak. So aku merayu,pada siapa-siapa yang tahu mana aku perlu dapatkan VCD ni please let me know. Yang ORI ya...diulangi yang ORI.

Aku ada menulis drama proposal 13 eps yang berinspirasi dari kisah cinta 2 dunia ala-ala Syair Si Pari-Pari ini. Statusnya masih dalam penilaian dengan TV9.


Pelakon : Zamani, Julia Hana, Roy Azman, Loloq, Joey, Yang Kasim, Shaharuddin Thamby, Ziela Bakarin, Sheila Rusly, Kumin

Sinopsis
Ikmal seorang penulis novel yang kehilangan punca ilham setelah berlaku suatu tragedi di dalam hidupnya. Oleh sebab itu,Ikmal telah pergi ke Pulau Abali bagi tujuan menyiapkan buku terbarunya.Ketika di Pulau Abadi,Ikmal telah berkenalan dengan Rindiani,seorang wanita pulau sehingga melahirkan bibit-bibit percintaan.Pada masa yang sama,terdapat beberapa kisah misteri yang sering menyelubungi Pulau Abadi.Penduduk kampung mempercayai makhluk halus,bunian,langsir dan sebagainya telah mendiami kawasan hutan di pulau tersebut.Kepercayaan penduduk kampung ini telah menimbulkan perassan syak wasangka yang mendalam terhadap Rindiani.




Syair Si Pari-Pari - Zamani


Lara... kian parah merusuh dada
Terpintas litar ku terasa
Sepi... nyaring menjerit dan membingit
Lenyap damai tanpamu

Masa... tersimpul di alam yang kelam
Olak-alik arah tujunya
Hanya... hanya zahirmu yang kan bisa
Meleraikan segala-galanya

Di bawah sinaran ungu
Kau persembahkan syairmu untukku
Gemalai tarimu bagai
Sang pari-pari turun ke bumi

(Oh) Menjelmalah kau dari maya
Hiburkanlah hatiku gundah
Jangan biarkan aku... keliru
Memburu... dirimu

Masih berlegar di antara mimpi
Bagai nyata kau hadir dan bersenda
Telah kuhulurkan kasihku padamu
Tak kau genggam jiwaku yang tercengkam
Aku yang terseksa
Dan menanti

...kan mu

No comments: