Followers

Monday, March 19, 2012

Taufiqurrahman Al Azizy :)

Banyak perancangan untuk projek menerbitkan karya sendiri yang kesemuanya ke jalan Allah. Mendidik penonton untuk belajar mencintai Allah. Saya akan lupakan, jika offer yang diterima merupakan cerita-cerita yang penuh klishe apatah lagi tidak bersifat islamik yang sudah seperti cendawan tumbuh melata di kaca TV. Justeru, di sini saya mendambakan agar saya menjadi pengkarya yang tetap utuh berpegang mengembangkan karya-karya berbentuk Islam dalam apa medium sekali pun. Mengambil contoh rumah produksi 'Layar Consult' diterajui oleh Tuan Haji Abu Hassan Morad dan Erma Fatima dengan Rumah Karya Citra, saya kagum dengan pengisian mereka dalam berkarya. Tertib dan penuh syahdu menjentik ruang hati saya menyintaiNya. Biarkan saya bersaing dengan mereka untuk sama-sama membawa penonton dengan buah cinta Islam...aduh saya rela, jika berjihad ke jalan yang satu itu.


TAUFIQURRAHMAN AL AZIZY

Hari ini, saya berpeluang berbicara dengan novelis agung islamik Indonesia iaitu Taufiqurrahman Al Azizy menerusi laman sosial dan hp. Berdasarkan bicara itu ada perancangan yang dibuat bersama, untuk divisualkan jika Tuhan berkehendak. Sukanya saya...Pinta saya sekali lagi, agar Allah melorongkan kolaborasi kami.

Justeru saya akan ke Jakarta bertemu Taufiqurrahman Al Azizy (moga dapat cepat). Semoga shooting dan skrip saya tidak cemburu pada saya membilang hari berjumpa dengan Taufiq..:)

"Menulis tidak perlu mencari ilham. Biar ilham itu yang datang sendiri. Lalu bagaimana hendak ilham itu datang sendiri? Jauhkan dosa kerana orang yang berdosa hatinya gelap lalu ilham sukar menembusi hatinya" TAUFIQURRAHMAN AL AZIZY
sumber : blog dingin.blogspot.com

No comments: