Followers

Sunday, August 04, 2013

Penghujungmu Ya Ramadhan

Salam Ramadhan yang sudah mahu ke penghujung allz,

Syukur tahun ini nafsu untuk ke bazaar Ramadhan tidak membuak-buak. Saya memikirkan kerana setiap tahun juadah hampir sama, rasa juga tidak banyak beza dan maaf kata ada yang tidak ada rasa langsung. Ditambah sebenarnya saya mahu mengelakkan bila, kita tidak tahu 'amalan' orang yang memasak itu. 

Ramadhan ini juga menyaksikan drama bersiri yang pernah saya tulis 2 tahun lepas iaitu PANGKIN ATOK diulang siar semula. Thanks TV3! Akhirnya setelah ramai yang request agar drama bersiri itu diletakkan posisinya di waktu prime time. Now korang dah bolehlah tengok sekarang. Setiap Jumaat jam 7:30 malam ya...dah nak habis pun.

Saya melihat Musafir yang bersiaran di Astro Oasis juga kerap diulang tayang Ramadhan ini. Ini karya saya juga sekitar 2 tahun lepas; produce, tulis dan research.

Punya kontrak dengan stesen TV membataskan pergerakan saya, tambah2 saya bergilir dengan rakan tim membantu dalam penerbitan SALAM MUSLIM ASTRO OASIS. Plan nak backpacking nampaknya memang susah untuk di realisasikan pada tahun ini. Takpe, 2014 saya mahu banyak trip! Jom korang, sape2 nak ikut saya tahun depan ;).

Plan nak menulis buku juga tergendala buat masa ini. Takpe, make sure tahun depan impian terlaksana...paling tidak draf sudah disiap sedia pada tahun ini. Saya mungkin akan menulis sebuah novel cinta islamik usahasama dengan seorang sahabat saya seorang novelis islamik di Indonesia dan mungkin akan menulis sebuah buku berbentuk travelog.

Saya sedang dalam persediaan nak adaptasi sebuah novel ke skrin. Ianya sebuah kisah cinta islamik ya...! Nantikan!

And im going to recce one overseas location next year for my own project! Ya Allah permudahkanlah urusanku. Aamin....

Ramadhan ya Marhaban sudah hampir ke penghujung
Impikan dirimu Lailatul Qadar
Bergayut syahdu di tabir ibadah
Di hujung sejadah, tangis tertumpah
Wahai Ramadhan, di hujungmu sebuah cerita
Cerita tentang kerinduan, kesayuan, kepiluan
Wahai Ramadhan, sayunya meninggalkanmu
Dalam sebuah 'RINDU'




1 comment:

nora said...

Bab jalan tu saya nak join kak! Hehe.. backpakers!