Followers

Friday, December 10, 2010

'Selamat Pengantin Baru' My Luvly Adek; Anwar Murad & Dahlia Bazila Mohd Zain'





"Sis,tunggu tau Lya turun"

Aku teruja mahu berjumpa dengan bidadari pujaan hati 'Adek'. 'Adek' siapa? 'Adek' merupakan adik yang walau bukan sedarah sedaging,sepusat sepusing tetapi itulah dia namanya 'Adek'ku,yang ku kenali beberapa tahun dahulu,saat getir dan sedihnya mengalami fasa hidup. Betapa mana tidak aku teruja,kerana aku yang melihat kesengsaraan Adek suatu ketika dahulu,ketika dilukai. Kronik,adek pada masa itu. Dan aku percaya Lya merupakan seorang wanita yang tabah dan mampu membawa adekku ini dan menyayanginya lebih dari Adek menyayanginya. Orang kata,carilah orang dari orang yang menyintai kita lebih dari kita menyintainya dan kita akan ketemu bahagia. Dan ini,aku dapat menemui cinta Lya pada sepasang bening matanya lewat pertemuan kami.

Lya & Nwa
Adek & bidadari kesayangan Adek,bukan mudah mengharung rumah tangga,tidak juga susah untuk ke syurga dengan rumahtangga. Perkahwinan merupakan perkongsian dalam apa pun,bukan kongsi materi,tetapi berkongsi tujuan dan haluan mendidik sifat batiniah dan lahiriah menuju ke syurga. Sis,tidak layak berkata sepenuhnya kerana Sis juga bukan contoh yang terbaik. Tetapi,mungkin setitik pelajaran Sis dari kegagalan lalu bisa Sis sampaikan agar kalian menjadikan rumahtangga jalan ke syurga.

Lya,jaga suami dan rumahtangga. Adek berkahwin,bermakna kita juga berkahwin dengan kesemua ahli keluarganya. Perkahwinan juga adalah proses mengenali hingga ke akhir hayat,proses membajai kasih sayang dan memupuknya dari saat ke saat. Perkahwinan bukan sekadar nafsu semata,bukan juga setakat teman ranjang,bukan juga sekadar peneman...tetapi adalah segala galanya dari segi aspek. Lya, mudah benar wanita itu mahu ke syurga dengan tiket isteri,hanya menjaga yang 4 itu;solat,maruah diri,maruah suami dan berpuasa maka isteri itu bisa masuk ke dalam mana mana pintu syurga yang dikehendakinya. Suami juga harus dijaga 'keinginan'nya seperti yang Sis bekalkan tempoh hari. Berhiaslah untuk suami dan jagalah kehendak dan apa yang disukainya.

Adek & Lya,ini baru permulaan bagi sebuah fasa norma kehidupan. Banyak lagi perjalanan yang akan ditempuh selepas ini. Ini bukan mudah,bukan juga payah tetapi ijtihad yang tegar,niat yang bersih dan paksi ke syurga akan menjadi perjalanan ini sampai dengan bahagia. Semoga kita semua bertemu di 'Syurga Adnin'. Amin ya Rabbal Alamin.

'Selamat Pengantin Baru' My Luvly Adek; Anwar Murad & His Nice Wife;Dahlia Bazila Mohd Zain'


Ikhlas
~Sis~

No comments: