Followers

Tuesday, May 05, 2009

Keindahan 'Busy' Dunia..:-),kita hanya terpinjam mendakap keindahan ini...



Hey Guyz
I will busy with this both workshop for the whole May.Haha.Busy with my cousin hantaran preparation too.Kalau la kaki tangan aku le tumbuh lagi..haha.Kalau la aku kaya,le hire assistant..haha.June,i will busy again with school reunion yang aku jadi tuan punya kumpul orang.Weii kawan2 sama batch tolong aku la kumpul orang..huhu.July apa lak?adeh penatnya..Wat eva it is i am still doing my scriptwriting,which is this is still my PASSION.Aku tengah menunggu dari beberapa orang dalam industri untuk meluaskan bakat aku yang sekuman ini.Lately aku teruja ingin menulis telemovie/drama berunsurkan keagamaan,contoh seperti Iktikaf karya Zaini Kosnin.I am going to meet Zaini jugak untuk mengembangkan skrip aku..huhu.Ezad,i am still waiting for your good comment membina untuk menjadikan aku lebih baik dari semalam.You are my Sifoo in scriptwriting.All of the good advise still in my heart and mencuba menjadi lebih baik dari semalam....huhu.Proud of you!Aku masih belum ada masa untuk buat photography shoot with my sis Mas untuk wat portfolio kami for photography dan make up.Adeh bila aku nk arrange time ni?Masa berlalu sebegitu pantas.Aku terikat dengan kerja kerja full time aku yang aku sampai bawak balik rumah,terikat dengan PASSION2 aku yang aku jadikan rumah sebagai my own office,terikat dengan keluarga dan tanggungjawab aku pada insan2 yang aku sayang.Aku juga busy dengan keindahan dunia ciptaan Tuhan yang didatangkan buat aku sebagai pilihannya yang terbaik.Aku mohon aku terus tabah dan dijanjikan syurga dunia sebelum menuju syurga akhirat.Sakit atau apa sahaja aku terus akan mendoakan setiap inci dan saat untuk kita meniti sirath bersama.InsyaALLAH.Moga kita diberi setiap langkah,setitik kekuatan untuk terus senyum berbekalkan amalan untuk kita bawa ke sana.Aminn....:-)

terpinjam meminjam lirik Hijjaz-Fatamorgana ini..:-)

...Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka
Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari

Begitu indah dunia siapa pun kan ternoda
Harta, pangkat dan wanita melemahkan jiwa
Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi
Pulanglah kepada Tuhan cahaya kehidupan
Keimanan ketakwaan kepadanya senjata utama

Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati
Yakinkan janji Tuhan syurga yang sedia menanti
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia...

No comments: