Followers

Monday, February 22, 2010

Gabungan Penulis Skrip Malaysia


INT/RUMAH AKU/RUANG TAMU/AKU - EARLY MORNING

Tekan 24 jam keyboard tanpa henti...haha..

CU - Skrin di komputer

Salam,

Kalau GPMS boleh berbangga dengan pertubuhannya,begitu juga kami penulis skrip Malaysia. Tadi, pada pukul 3ptg-5ptg telah berlangsung perjumpaan penulis skrip Malaysia yang membincangkan pelbagai isu,masalah,ketidakpuasan hati,luahan perasaan dan juga ke arah resolusi apa tujuan dan matlamatnya perjumpaan kami pada petang tadi. Tidak guna jika ianya hanya sekadar perjumpaan suai kenal dan mesra mesra tanpa ada sesuatu yang boleh kita bawa. Maka sebulat suara kami telah sepakat memberikan tugas ini kepada Abg Zabidi selaku merangka draft untuk menyeragamkan naskhah penulis skrip dengan lebih terjamin dalam format guaman. Ianya lebih baik ku kira, kerana boleh memberikan satu security kepada penulis skrip sendiri akan pincang pincang dari pihak lain. Gerakan ini akan bergerak lebih besar lagi, akan ada lagi pertemuan ke dua dan akan ada lagi topik topik yang perlu kita ketengahkan. Sekurang kurangnya ianya membawa level penulis skrip ke satu tahap yang tidak boleh diperkotak katikkan.

Aku berharap, selaku penulis skrip baru yang masih minima karyaku di kaca TV. Sekurang kurangnya gerakan ini membawaku ke satu perubahan,di mana aku mampu bergerak dengan yakin dan tanpa rasa takut takut lagi. Agar ada resolusinya kepada penulis penulis skrip baru seperti aku juga.

Aku kagum dengan penulis skrip Malaysia yang bergabung membentuk suatu gerakan di dalam masalah yang hampir sama kita hadapi. Dan kesatuan ini biarlah berterusan hingga bila bila.

maklumat lanjut rujuk http://tangisanbulanmadu.blogspot.com

http://zabidiskrip.blogspot.com/

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=313191606710


http://penulisskripmalaysia.blogspot.com


CUT TO

1 comment:

Sari Dahlia said...

hu2...tak jadi p..myesal gak tak ikut bro zaini n kak yan..! apapun..kak yan dah di landasan yg betul. plahan2 merangka...kerana tidak lama lagi..kita akan berlari. ingat jangan putus asa.