Followers

Monday, November 14, 2011

Emak Ingin Naik Haji? :-(

Semalam emak call, dia kata dia tak sihat. Sejak darah tinggi dan umur dah nak masuk 60 ni kesihatan makin merudum. Aku dengar risau. Mak kata doc kata dia ada kolestrol dalam darah. Makan kena jaga. Aku tanya Mak makan apa sampai darah kolestrol lagu tu? Mak kata,Aidil Adha tu hari orang kampung p bagi daging korban sampai 3 kilo! Mak aiii nak membunuh Mak ngan Abah aku ke? huhu....Mak kata sekarang dia banyak makan oat aje,minum susu Nesvita Omega Plus. Aku setuju sebab 2 makanan/minuman tu memang menurunkan kadar kolestrol. Suara Mak pun lemah aje, suara tak sihat. Kesian Mak...Mak kata lagi patutnya Mak dah tak boleh kerja dah dengan Abah...sebab badan betul2 dah tak larat. Aku diam. Siapa tak nak tanggung Mak dan Abah 100%? Aku nak....tapi rezeki aku bukan macam Gunung Ledang....paling2 pun Bukit Maxwell aje. Mak mintak tamatkan perbualan pasal nak solat. Mak pesan lagi pada aku,jangan tinggal solat.

Beberapa jam lepas tu Mak sms, Mak kata jiran sebelah rumah kat Mekah tengah naik haji. Mak kata dia harap dia dapat p haji macam jiran sebelah rumah. Aku......mode....sebak!


Aku suka filem ni. Baru-baru panas kat Indon lagi aku dah tengok. Filem ini punya visual yang naif tapi bagus, seperti juga filem-filem Indonesia lain yang aku kagumi seperti Laskar Pelangi,Sang Pemimpi,Perempuan Berkalong Sorban,Mengejar Matahari....filem religi Indonesia bagi aku berjaya daripada filem Malaysia. Sorry to say. Filem ini aku dedikasikan kepada Mak....supaya dengan rezeki aku sebagai pengkarya dapat hantar Mak dan Abah buat haji maksimum paling lewat tahun 2013. Amin.........

No comments: