Followers

Saturday, November 12, 2011

untitled...haha...

alamak...blog gua dah ada sarang labah-labah sket...hehe

Semenjak 2 menjak 3 menjak ni,body clock aku dah bertukar. Tidur tak tentu,kerja pun tak tentu. Proses menyiapkan 20 eps skrip drama,bikin gua sewel seketika kerana memikirkan idea-idea bernas yang berada di luar kotak dan luar klishe. Maka kerana memerah otak dan idea itu kadang-kadang tidur ikut suka hati aku je..tak bestnya,ngantuknya pulak tahap-tahap nak Subuh...adoiii dugaan betul. Time2 azan tu la aku dah tersenguk-senguk.
*Drama ini aku tujukan khusus untuk bonda tercintaku PUAN NOR ASISAH ABDUL SAMAD kerana ceritanya berkisar tentang pengorbanan seorang yang bergelar IBU ;-)..peace! sebak lak...I LOVE YOU MAK..!

Dalam sibuk menulis skrip, beberapa rumah produksi yakni orang yang aku hormat dan percayai juga sibuk call untuk mintak proposals baik dramanya,magazine dan dokumentari. Nak tolak aku tak daya, bila aku tolak diorang mintak tolong sangat. Maka atas dasarrrr kawan,dasarrr passion,dasarrr pulun job,dasarr memenuhi permintaan industri aku ikutkanlah permintaan rumah-rumah produksi ni...buttt! again yang aku percayai sahaja. Dengan harapan korang jangan kencing gua pulak...huhukz...

Masa berlalu, i just want to stay away from this 20 eps drama skrip...cepatlah habis nak oii....lepas ni aku tak tau la..2 magazine programme dah menanti dalam tangan untuk dibuat...tak tau la mana dulu. Ada pulak tetiba satu job magazine programme katanya lagi urgent dari yang 2 ni perlu didulukan. Ntah, gua ikut aje...asalkan tak menyalahi norma norma pengkarya sewel macam gua...hihi.

Dan...singgah lagi di telingaku...'yan,ko sedia proposal untuk RTM bleh'...ni direct ngan KP pnya..confirm dapat. hehe....akekekee. Benda macam ni dah bernanah dekat telinga aku dan aku dah jelak dan nak muntah dengar benda ni. Ramai org industri yang cakap dengan aku direct dengan KP la,direct ngan Datuk Rais Yatim la,direct ngan PM la..habukk pun tarak...Fren,sorry eh aku tak percaya..selagi takde black n white depan mata aku. Tak kira la korang kata dapat 100 hrs setahun. Ada aku kessahh!

Sebenarnya kan aku bukan demand, tapi sebab dah melalui pelbagai jerih perih kena tipu...kes kena tipu aku pun ada 1 tu lom settle2 lagi. Memanglah sebagai pengkarya, apa pun genre dia berkarya tipu tipu sana sini ni takleh lari dari landasan. Cuma aku bersikap tegas,menegakkan hak aku,menegakkan rate aku,menegakkan maruah aku diperkotak katikkan...itu aje. Semua pengkarya baik awal kemunculan aku rasa akan mengalami fasa-fasa sebegini. Cuma bilangannya semakin minimum bila pengalaman mendewasakan kita.

Again,syukur di atas segala kurniaan rezekiNya. Dan semua ini adalah doa-doa insan-insan sekeliling. Ini pemangkin untuk aku lebih berkarya lagi. At the same time aku sedang dalam rangka mewujudkan 2 program di bawah labelku sendiri. Masih di dalam peringkat pre pro. InsyaAllah la ye.....

No comments: