Followers

Sunday, January 15, 2012

Another Year...



Cakkk! hehe..sorrylah geng yang singgah dan skodeng page ni...dah lama tak update entry kan...almaklum tugas sebagai fully housewife bila cuti sekolah, job lagi n uruskan anak-anak nak masuk sekolah lagi plus,plus adik lak kawin makin mem'busy' kan hamba untuk seketika...so inilah baru ada masa mencorat coret...

OK, 2012 dah membuka tirainya. As usual sekalian orang sibuk nak sambut tahun baru. Aku? Tak le zaman selebret hangky pangky bersidai dalam hiruk pikuk orang ramai dah berlalu. Kini aku hanya tersenyum je tengok fireworks yang terpancar-pancar dari Sunway Pyramid yang dekat ngan rumah aku tu. Last aku selebret new year pun dengan kawan-kawan baik aku beberapa tahun dulu n dengan best fren aku dari Indonesia Amilia kat depan The Curve. Owh i miss u Ami...huhu

Bagi aku pengertian tahun baru ini hanya selangkah lagi, beranjak lagi ke tahun seterusnya. Lebih afdal la sambut dan ertikan apa erti Maal Hijrah dari tahun baru omputih ni ( aku bukan la alim sangat, sekadar mengingatkan diri sendiri jugak). So tahun ini menjadikan aku lagi lebih dewasa, matang dan harap-harap lebih mengingat dunia ini hanya sementara. Harap sangat...Jadi sebab itu aku merasakan tahun 2012 ni banyak 'kerja' yang perlu aku buat. Anak-anak kedua-duanya dah memasuki sekolah menengah. Alhamdulillah selesai tugas aku memasukkan anak-anak mengikut acuan aku untuk masukkan diorang ke dalam Maahad. Actually impian aku nak sangat anak-anak aku masuk Tahfiz. Jenuh pujuk, diorang tak nak. Ke aku kena ambik sorang anak angkat untuk jadi hafiz, next? Akan dipertimbangkan kemudian :).Then kemungkinan Mak akan pencen.. berhenti kerja, so aku kena tanggung Mak dan Abah aku. So benda ni jadi full tanggungjawab aku sekarang sebab diorang dah takde sumber pendapatan. Adik-adik aku yang lain masih mahu membina keluarga dan ada yang akan membina keluarga. So...akulah, anak sulung pulak lagi. Nak jugak hantar mak dan abah ke Mekah. Pintaku, semoga Allah mempermudahkan urusanku. Amin Ya Rabbal Alamin.

N aku nak realisasikan menerbitkan program-program dari apa yang telah aku rancangkan sebelum ini dan aku sedang berusaha ke arah itu sama ada melalui kerjasama atau aku sendiri yang terbitkan. Tunggu. Pun aku masih sibuk menulis skrip drama. Menulis drama adalah atas dasar tanggungjawab pada industri dan menyelesaikan urusan-urusan dunia yang menghimpit aku. Settle tu aku aku more concentrate untuk penerbitan sekaligus menulis menerbitkan program majalah TV berbentuk travelogue islamik. Jiwa aku ke situ sebenarnya. Ala-ala Jejak Rasul, Trek Global, Musafir (eh ni aku buat ;P), Rasa Halal, Majalah 3, Majalah Islam, Passport To Europe, Globe Trekker, Fun In Taiwan... So korang bleh tahu chanel fav aku mana satu la kan..kalau tak berorientasikan travelog dan islamik.

Akhir tahun 2011 dan awal tahun 2012 selaku orang industri semuanya sibuk dengan proposal dan pitching yang datang satu persatu. Telefon aku tu saban hari non stop setiap minggu datangnya dari producer atau orang yang attach dengan production untuk mintak sinopsis. Alahai, kalaulah semuanya approved dan boleh jual...seronoknya la.

Again, 2012 semoga Allah mempermudahkan urusan kita semua, diberi kesihatan yang baik agar dapat beribadah dan berjihad dalam medium kita sendiri dan seterusnya diberi keberkatan rezeki. Jangan mintak kaya, kaya kalau tak berkat tak guna. Kaya kalau kufur juga tak guna. Malah penghuni syurga adalah majoriti adalah dari orang-orang miskin. Mintak doa agar kita diberi keberkatan rezeki agar dapat beribadah dan berbakti pada semua. Rezeki yang diberi Allah pada kita itu percayalah bukan milik kita sorang. Malah perlu kita agih-agihkan untuk orang lain juga. Sekadar berpesan, yang buruk datang dari diriku yang lemah ini. Cewahhh!

3 comments:

matakucing said...

all the best for 2012 kak.

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

same goes to you matakucing :)
Aminnn..........

matacoklatbiru said...

kak, hapy new year.
hope tahun ni hasil kerjaya akak akan mendapat tempat d hati semua orang...
amin...

all the best kak nor.. :)