Followers

Saturday, September 12, 2009

berjalanlah tanpa henti...:-)

Melawan Kesepian

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

*ulang


Hidup ini umpama roller coaster.Syukurlah segalanya kini,yang kusangkakan mengambil masa 2 atau 3 tahun untuk pulih berjalan dengan ajaibnya dalam masa 2 hari.Sungguh 'miracle' Allah dengan segala mukjizatnya.Satu satu petunjuk dan keindahan menjadi mukjizat di depan mata.Syukur Allah,atas segala anugerahMU setelah sisi sisi gelapku ku hiasi dengan zikirMU dan solatMU.Kini aku sudah melihat semuanya PUTIH PUTIH sahaja,tiada lagi tompok tompok hitam.Segalanya sudah terpadam dan langit biru makin besar menghiasi pandangan mata.Aku nampak salju dan redup di bawah payung lindungan-MU.Di bawah pastinya ada kerikil kerikil kecil,tetapi aku pasti kerikil kerikil kecil itu pasti bersinar bila dilimpahi cahaya dari bulan dan bintang pada malamnya.Indahnya kehidupan.Walau aku pasti,pasti satu saat ada juga kadang kala situasi yang menghibakan keadaan.Itu akan ku hadapi dengan seribu ketabahan yang pastinya Allah kurniakan.Indah bila membebaskan,indah bila melihat segalanya baik baik sahaja,indah bila tiada dendam dan benci di hati,indah bila merelakan...Syukur Allah,aku di uji di bulan mulia ini yang ramai yang mengatakan betapa besarnya darjatNYA dan dikurniakan mukjizat syifa juga sepantas kilat olehMU.Thanks to my beloved Mum,beloved bro Doly,beloved Sis Mas,Adik Nizam,Uncle Yassin Salleh coz always comes with a good motivation and always here with me.Thanks GOD kerana sudi menerima ukhuwahfillah hingga ke hujung hayat ini to Mum Hasnah Ahmad,Kak Suhana and all related family.Buatmu moga kebahagiaan menjadi milik kalian sepanjang hayat,aku tidak putus mendoakan.:-)

*oh GOD thanks,im going to meet my Sifoo in scriptwriting within this weeks.Can't wait..can't wait..haha..i am so excited...hihik....aku akan merentas benua..dan terbang tinggi ke langit dengan melompat lebih tinggi.

No comments: