Followers

Monday, September 28, 2009

.....

INT.PEJABAT.MEJA AKU.AKU.AFTERNOON

Semalam Yassin menangis,lepas kena pukul.As usual,selepas kena pukul (nak pukul anak kat kaki punggung ke bawah aje okay) rutin aku ialah memujuknya kembali.Jarang aku biarkan anak anak mencorot mukanya sampai ke malam.As mum,aku rasa wajar memujuk anak dan menggunakan psikologi dan kenapa,mengapa dia mesti dipukul,dimarahi atau apa sahaja.

AKU

Umi bukan sengaja pukul Yassin
Tapi Umi nak Yassin jadi anak yang baik
Tak kesian ke dekat Umi yang 2 in 1 ni
Yang jadi ayah,jadi Umi..

Yassin diam,sambil mendakap aku.Dalam tangisan yang masih bersisa ada sedu sedan.

AKU

Siapa lagi nak ajar Yassin?
Kalau bukan Umi

Yassin masih diam.

AKU
Kalau orang tengok Yassin nakal
Orang takkan cakap nama Yassin
Orang akan cakap..'Eeee anak Azian tu'
Nama Umi yang akan orang sebut..
Faham?

Yassin menggangguk.Yassin peluk aku erat erat.Mulalah aku touching ni..Aku tak le tulis pasal anak anak daaa....:-(

No comments: