Followers

Wednesday, September 09, 2009

Antara Garisan------------------------

oleh Isma Yusoof

“The story is all about dosa and pahala or baik dan buruk sesuatu yang memisahkannya hanyalah satu garisan yang cukup halus. we never know when we cross the line”

Cerita bermula apabila seorang ustaz muda bernama arman (Ismail Abd Aziz) muncul di sebuah masjid di sebuah kampung di subuh hari telah bertembung dengan seorang perempuah GRO bernama Ayu (Noorkhiriah) yang sedang mabuk di hadapan masjid itu. Ustaz Arman yang ketika itu sedang berdiri di kaki tangga masjid telah memandang wanita itu dengan pandangan jijik dan Ayu pula memandang ustaz tersebut dengan perasaan malu.

Ever since that kehidupan mereka berdua mula berubah tanpa mereka sedar sehinggalah pada satu hari pada waktu yang sama cuma hari yang berlainan, Ayu pula yang berdiri dui kaki tangga masjid itu mengambil tempat Ustaz Arman pada kali pertama mereka bertemu dului dan Ustaz Arman pula berdiri di tempat Ayu dalam keadaan yang cukup mengaibkan. Pada saat mereka baru mereka teringat yang mereka berdua pernah berada di tempat yang berbeza. Ketika itulah mereka tersedar yang mereka berdua telah berubah kedudukan tanpa mereka sedar kerana yang membezakan antara dua keadaan itu hanyalah satu garisan halus…that’s why cerita ni tajuk dia…antara garisan…

Menampilkan gandingan semula Noorkhiriah, Sharifah Amani dan Isma Yusoof selepas Emil Emilda dan Sindarela. Dan juga menampilkan Ismail Abd Aziz yang pernah membawa watak Abang Lokman di dalam drama Sutun 2. turut membantu adalah Zaibo, Nadia Aqilah Bajuri, Faizul Hashim, Farhan Daing, Yaya Nadzri dan ramai lagi. Di arahkan oleh pengarah berbakat dan jujur Shahrulezad Mohameddin yang pernah mengarahkan Seputeh Qaseh Ramadhan, Kerana Cintaku Saerah, Sutun, Sindarela, Rona Roni Makaroni dan terbaru sekali ialah Tari Tirana yang sedang di tayangkan di TV3 slot Lestary.

Tarikh : 5 September 2009 - 9.00 malam di Astro Ria (CH 104)

*i watch this telemovie last date,as usual from Ezad my idols.Jalan penceritaan yang baik dan penuh dengan moral.Kita tidak sedar,sesaat sahaja kita bisa melepasi sebuah garisan.Siapa kita untuk menghumban seseorang dan menilai akan dosa dan pahalanya.Tahukah kita bahawa Allah boleh memberikan kesedaran dalam sekelip mata sahaja dan syaitan boleh membuat manusia berpaling hanya dengan satu bisikan.



Azfar - Akan Ku Jumpa (Versi Ramadhan)

Ku mengatur langkahku
berjalan tanpa bayang-bayangMu
langit dan bumi setia, menemaniku
matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri Mu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku Kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari Cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
bila mengenali erti Cinta
senyuman ku beri hanya duka
bila ingin Teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
mataku kabur mencari
hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
untuk mengejar diriMu

5 comments:

Anonymous said...

Actually I am a non muslim but watched this drama with My family members. What a superb and well thought of concept. Really appreciate it.

Anonymous said...

sape pegang watak nasir/bf noorkhairiah?

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

Thanks btw,on behalf Shahrulezad Mohameddin director and he edit this script.Original script by Sofia Aliza.It was brilliant idea and superb rite with a simple message.There's nothing different between us as a human,either you are 'ustaz' or GRO :-)

Handsome kan bf Norkhiriah tu..his name is Khairul Amilin.Sila tinggalkan komen di www.radiusone.com.my....:-)

Terima kasih kerana menonton :-)

Unknown said...

hi, nice writings... tulis blog ikut cara tulis skrip... i like... :)

anyway, thanks for promoting radius one... and its products... saya dah bookmark blog nie... :)

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

Thanks Ed,
Blog yang ada adanya ini shj dari penulis kerdil ini
InsyaALLAH selagi nyawa dan nadi masih bernafas,saya akan war warkan akan karya karya RO dan Ezad..
Keep maintain RO web yeah!