Followers

Sunday, November 15, 2009

Ketika Cinta Bertasbih

INT.RUMAH AKU.RUANG TAMU.AKU-AFTERNOON

RUANG TAMU-Aku berteleku. Badan masih panas panas,ternyata 100 Plus dan Air Cap Badak belum mampu mengizinkan aku pulih sepenuhnya. Flu dan sakit kepala masih bersisa. Tidak apa,jika sakitku ini kifarah atas segala dosa dan kealpaan. Kipas berpusing enak,tetapi mencucuk sarafku yang sejuk dan panas ini. Aku layari You Tube,akhirnya filem yang sangat aku mahu tontoni sudah ada di dalam,tidak lain 'KETIKA CINTA BERTASBIH'. Ianya ada hingga part 12,maksudnya 'Ketika Cinta Bertasbih 2' masih tidak ada. Tidak apa bagiku,indah segala adab,segala cinta dan peribadi watak watak di dalam ini. Watak Khairul Azam,watak Anna dan sub plot yang lainnya yang signifikan dengan jalan cerita. Haha,3 kali jugak aku melaksa sebak. Keindahan tidak dapat disangkal di dalam bumi indah Mesir.Syabas segala warga 'Ketika Cinta Bertasbih'!!!



From Jalaluddin Al Rumi

from Husna

cinta adalah kekuatan
yang mampu mengubah duri jadi mawar
mengubah cuka jadi anggur
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibbah
itulah cinta


from Anna


sekali pun cinta telah ku uraikan
dan ku jelaskan panjang lebar
namun jika cinta ku datangi
aku jadi malu pada keteranganku sendiri

meski pun lidahku telah mampu menguraikan
namun tanpa lidah
cinta ternyata lebih terang
sementara pena begitu tergesa gesa menuliskannya

kata kata pecah berkeping keping
begitu sampai kepada cinta

dalam menguraikan cinta
akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan





Mulakan movie anda di sini....

No comments: