Followers

Friday, October 02, 2009

aku tanpa cinta-MU,bagai layang layang terputus talinya...


INT.RUANG TAMU.RUMAH AKU.AKU.NIGHT

Insert:Irama 'Hijab Kekasih' M.Nasir, masih berkumandang di ruang telinga ini mahu pun di dalam hati.

Aku tatap tv.Antara mahu menonton I'm Not Single atau pun 'Kala Malam Bulan Mengambang'.Ke dua duanya aku sudah tonton berkali kali,sehingga jalan cerita setiap incinya aku sudah tahu. Kalau korang nak pilih yang mana?Kalau korang nak berfikir dan mahu komedi yang sedikit berat pilihlah Kala Malam Bulan Mengambang,begitu juga sebaliknya jika korang mahu menonton romantic comedy,pilihlah I'm Not Single.Mudah bukan?;-)

Abg Roslan dan Abg Meor tadi bertanggungjawab membawaku untuk present kepada funder untuk telemovie SJS.Syukurlah segala galanya berjalan dengan lancar.Berjuta terima kasih kepada Zaini & team kerana sudi mengedit skrip amaturku itu.Berkesempatan bersua muka dengan hero dan heroinnya yakni Sahronizam dan Dayana AW.Semoga last final berjalan dengan lancar malam ini antara kalian dan director Murali Abdullah.Aku pasti doakan.

Adakalanya kita terasa down kan?Aku harap down aku ini tidak lama.Kejung jugak otakku jika down ini lama menghuni.Aku perlu bangkit pantas,sepantas aku membalut luka pedih aku 2,3 minggu lepas.Aku perlu bangun dan terus berdiri,tanpa memikir mikirkan benda benda remeh yang sudah pastinya menggugat akan otakku untuk terus berfikir dan berkreatif.Ayuh,bangun dan bangun! Perbaiki kekurangan,belajar dan terus melatih diri lagi.Dalaman ini harus kuat!

Asalnya kerana rencana ke Cheras malam ini tidak jadi,aku menghubungi Kak Mas untuk menemuinya di Hotel Singgahsana. Tetapi makin ku rasakan langkah kakiku kian longlai dan lemah.Mungkin selemah hatiku,saat ini agaknya.Jadi aku batalkan dan aku di sini lagi melakar rutin seharianku.Esok ada 4 open house.Bagaimana harusku hadiri?Jika ada 'rezeki',sampailah aku..mungkin.

Niat mahu menulis lagi malam ini.Tetapi otakku ini cepu sekali dibalut negative2 thinking.Ermmm...Ada beberapa sinopsis perlu dihabisi.Antara tidak ada idea dan sedih,sedih ini.Bagaimanalah aku mahu memujuk hatiku ini yang sesensitif malah lebih peka lagi dari duri semalu.Mungkin aku meneruskan latihan demi latihan full script untuk menghilangkan skripku yang seperti novel/cerpen itu mengikut kata profesional scriptwriter.Bukan itu sahaja,tatabahasa,pengembangan watak,karakter ntah la..semua dan semuanya masih lemah lagi.Tugas aku sekarang membaca skrip tadikaku dan membandingkannya pula dengan skrip yang telah di edit oleh professional mereka.Tuhan,bantulah aku.Mudahkanlah aku...:-((

Lagu Nikki-Cantik menjerit dari dalam telefon bimbitku!

...heyyyy....rasai kehangatan aku!
cantik sepertiku!

CU-Tertera nama Francis

AKU
Hallo..

Hujung sana diam.Aku lihat bar telefonku menurun ke bar merah.

AKU
Huh takde coverage,depan KLCC macam ni..(merungut!)
Bagus jugak!

Aku berkata kata dalam hati.

AKU
Kalau penting,ah dia akan call balik atau sms.

Senang aku menelah penting atau tidak suatu call.haha

Bunyi sms masuk...

DID U FIND SATRIA NEO CUSTOMER NUM,NIC ASK

AKU
Ohhh....

Aku reply balik.

I WILL TRY TO FIND TOMORROW.

Pendek dan ringkas.Selepas handphone ku menjadi 'TANAH PERKUBURAN' aku sudah tidak teruja lagi menatapnya seperti dulu dulu.Dulu sekejap sekejap 15 minit aku melihatnya.Dulu hp itu selalu menjadi kembar siamku,tetapi sekarang hujung hujung rumah sana aku letakkan ia.Aku melatih diri aku agar tidak 'berharap' apa apa pada telefon itu lagi.Biarkan ia sepi,sesepi hatiku.Dan aku harus terus membiasa biasakan diri.Mungkin selepas ini bertalu talu sms/panggilan untuk buat skrip agaknya...katanyaaa yer..la kn.Mungkin saat itu aku akan menjadi kembar siam dengan telefonku semula kan.

Saat ini aku tertanya,apa salah aku??dan apa salah aku?dan apa salah aku?dan apa salah aku?aku salah?aku salah kot,arghhh senang aku salah la..habis cerita kan.

berapa lamakah perlu ku tunggu
untuk sampai menghidu haruman kasihMU
berapa lamakah perlu ku tunggu
di sisi dekatMU,menghirup cintaMU?
aku yang di sini,
pedih,menghiris membaluti luka luka yang seringkali hadir
menambat memori jiwa,
meruntun hati sehingga sampai ke benak paling sayu

PENCIPTAku,mana diriMU,yang sekejapan ada tidak dalam jiwaku ini?
ingin ku dakap kedap kedap dalam hatiku ini
tak ingin ku biarkan ia berlalu
seakan tidak mampu ku gapai,seakan sukar ku sentuh
dengan azimat apakah aku semakin dekat padaMU?
lalu ku tanya dan ku jawab sendiri
dengan solat,amal dan segala pengabdian kepadaMU
duhai hati,sebak melata menghuni jiwa
bila aku sudah mula mengingati,merindui dan menyintaiMU...


AKU TANPA CINTA-MU~Mirwana feat Jay Jay

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

Mengapa cintaMu tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMu
Bagai layang-layang terputus talinya

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

C/O: Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih



1.32am 3/10

No comments: