Followers

Tuesday, October 13, 2009

...hendaknya dalam perjalanan ini kau bekalkan ku AL-FATIHAH :-)



Masjid Al-Muqarrabin, Bandar Tasik Selatan

INT.PEJABAT.MEJA AKU.MORNING

Kelihatan para pekerja sibuk,terutamanya manager baru yang datang.Sibuk memeriksa segala dokumen yang perlu ada di dalam tray masing masing.Dalam hati aku sangat kelakar.Bagi aku umpama menjilat kembali ludah,macam tu lah.

CU-Aku yang sedang menaip di laptop putihku ini.

FLASHBACK SCENE

Insert SFX:Telefon menjerit lagu Nikki-Cantik!

AKU
(Senyum,sudah tahu dari siapa)

Kedengaran suara di hujung talian.

TIQA
Umi....Assalamualaikum

AKU
Waalaikumsalam..
(aku sudah tahu apa yang Tiqa mahu khabarkan,tanyakan)
Tiqa,pasal yuran Tiqa tu tunggu tau...

TIQA
Umi,duit raya Tiqa tu ada lagi kan...?
Guna aje lah duit tu...

AKU

(sebak)
Ish,takkan la Umi nak guna duit tu
Tu duit Tiqa dengan adik
Takpe nanti Umi bayar yuran tu

TIQA
Umi,guna aje
Takpe kalau untuk yuran...
Umi guna tau...
K la Umi,duit nak habis dah...
Bye...

AKU
Bye...

Bunyi gagang public terkesan letak di hujung sana.Aku diam.Aku pandang awan.

AKU
(dalam hati)
..Anak anakku,untuk kalian walau aku terpaksa bergadai nyawa...

INSERT,lagu Zeljko Joksimovic,Jelena Tomasevic dan lagu lagu Serbia lainnya yang ku dapat dari blog adik Jhaz.Thanks alot Jhaz,meruntun hati sis untuk lagi menghayati keindahan ciptaan Allah ini.Terima kasih kepada sahabat yang bernama Azarudin yang link kan.Terima kasih Allah.

Allah berfirman:"Aku mempunyai perbendaharaan yang besar dari Arsy,lebih luas dari Kursy,lebih baik daripada Syurga,dan lebih indah daripada kerajaan yang amat besar.Hati seorang mukmin buminya Makrifah,langitnya Iman,mataharinya rindu,bulannya cinta,bintangnya buah fikiran,tanahnya kemahuan,dindingnya keyakinan,awannya akal,hujannya rahmat,pohonnya ketaatan,buahnya hikmah,dan Ia mempunyai empat tiang iaitu tawakal,sabar,yakin dan kemuliaan.Dan ia mempunyai empat pintu iaitu ilmu,akhlak yang mulia,redha dan pintu kesabaran.Dan atas semuanya itu ada fikiran,itulah HATI."

FADE TO BLACK

CUT TO

No comments: