Followers

Friday, October 23, 2009

Menyanyilah.. la..la..la.., Bersajaklah.. la.. la..la.. Buailah.. la.. la..la.. Cintaku KAU perhatikan perjalananku,KAU perhatikan kalbu yang berdegup


duhai mata,pujuklah hati
melihat yang indah indah dari kalbu
merangsang jiwa,menolak rasa
agar akar setitik bisa bangun menebak sukma

duhai jiwa,lepaslah lara
lepaskan duka,lepaskan segalanya
moga iltizam makin hari ke hari datang
meniup sangkakala takdir bahagia

yang semalam itu tetap akan berlalu
takdir itu telah lama di situ
sisa sisa embun,agar sudi memercik segar
pada mata basah ini


INT.RUANG TAMU.RUMAH.AKU-AFTERNOON


Berjumpa dengan orang orang yang penting dalam industri sejak akhir akhir ini.Semuanya memberikan positif positif yang buat diri merasa sangat bertuah di muka bumi Allah yang berlegar ini.Aku harus kerja kuat,demi yang bernama sebuah kehidupan dan perjuangan.Dalam misi yang aku mahu galas.Dalam gaung ilmu yang perlu aku terokai banyaknya.Aku harus memulakan balik menjadikan MPH pot lepak utama,dari cafe,dari mamak..haha.Aku akui aku lelah,aku penat,aku down...kerana aku hanya manusia.Manusia biasa yang sentiasa bermain dengan naluri dan perasaan.Ianya mengambil tempat dan cartanya masing masing dalam hati aku ini.Aku berusaha memujuk hati,muhasabah diri agar ianya memberikan impak yang bagus di dalam penulisanku.Mudah mudahan aku semakin hampir ke landasan yang aku mahu tuju itu.Dalam ruang lingkup dan dunia aku sendiri,yang hanya aku tahu.Yang penting ianya memberikan 'sesuatu' untuk kalian di luar sana.

Thanks to a few talented person in this industry coz give me a great opportunity.Walau aku awalnya sangat ketar berjumpa kalian,syukurlah betapa 'down to earth'nya insan insan ini.Saat ini aku mengambil semangat kebangkitan semula akan burung Phoenix yang bangkit semula dengan sejuta keazaman baru.Moga aku bisa menerapkan semangat itu di jiwa aku ini setiap denyut nafas dan denting jam.Duhai hati,pujuklah jiwa ini agar aku terus kuat kuat sahaja menempuh badai kehidupan ini.Aku mahu terus belajar dan menimba ilmu yang tidak habis habis melata di bumi tuhan ini.

Sekitar 2,3 minggu ini undangan perkahwinan kawan kawan tidak habis habis kunjung tiba.Jadi sehingga menginjak ke cuti sekolah hujung minggu aku sibuk dengan undangan.Macam mana nak kurus ni?hehehe...ke alasan aje tu,untuk yang ke 77 kali,hehe.

INSERT Lagu Dabus Rohani-Kopratasa

Lagu:Sani Sudin / Pak Ngah
Lirik : Tradisional / Khalid Salleh

Baju putih, selendang putih,
Mari dibawa pergi sembahyang.

Allah kasih, Muhammad kasih,
Rasulullah terlalu sayang.

Ertikan kehidupan ini,
Ucapkan syukur kepada-Nya,
Rabbul ‘Izzati Tuhan sesungguhnya,
Pasrah dan redha akar insani.

Waktu hidup di dunia,
Janganlah leka terpesona,
Oleh jaring segala kepalsuan.

Dengan wajah keindahan,
Tabir halus yang mengasyikkan,
Terkapar hayat sampai ke akhirnya.


...Setiap nafas adalah ENGKAU
Setiap nama
Setiap dambaan...:-))

No comments: