Followers

Wednesday, October 14, 2009

-


memujuk lara,meminjam nestapa
bercahaya sabitah terang di balik hikmah
sendukah yang datang membujur bila maghfirah ku asa
kala malam memujuk diri berbisik pada Sang Pencipta

duhai malam,terangilah hati
berikan tenang jiwa,
tatkala abrah menitis laju umpama qathrah
mengabdikan diri dalam sujud dan rukukku
adakah solatku KAU terima?
aku tertanya tanya

cinta melata,melaut terkadang lara
cintaMu amat dekat dibisik kalbi
cintaMU dijanjikan tidak mengecewakan
tetapi mengapa cinta dunia yang ku dambakan..?
hakikat dan sifatnya yang tidak pernah kekal

janganku dipandang umpama puing puing
atau buih buih di lautan
gemala ini,tunggu sinarnya
memecah cahaya mayapada
untukMU Rabbul Izzati...

Maka Allah berfirman yang bermaksud:"Wahai hambaKU,Aku adalah kekasihmu yang pertama,engkau cintai Aku pada hari perjanjian.Sekarang setiap pencinta telah meninggalkanmu,sedang Aku menghubungkanmu,maka kembalilah kepada-Ku,nanti Aku muliakan engkau dengan kemuliaan pencinta."

11.40pm/141009

No comments: