Followers

Monday, January 31, 2011

Mimpi adalah kunci,untuk kita menaklukkan dunia :-))

Duh duh,hari ini aku rajin pulak untuk membelek seisi blog aku ini untuk membelek segala kekurangan dan kelebihan. Aduh aduh,tak disangka ada entry yang aku dah terdelete. Ya Tuhan,sorry sahabat sahabatku(Perindu Ketelusan II,Wan Anisah Chang,Azarudin Murad). Aku insan yang lemah. Terima kasih kepada semua yang sudi membaca dan komen di blog aku yang tidak seberapa ini. Blog ini adalah iltizamku,semangatku,perasaanku,kekuatanku malah aku melampiaskan duka dan rasa juga di sini. Ianya sahabatku yang paling akrab. Di sini aku menemui secebis semangat yang hilang :-). Saat aku tidak ada sesiapa,blog ini senantiasa hadir menemaniku umpama menghapus lukaku yang pilu.

Aku bersyukur blog ini ada pengunjungnya saat aku malas juga untuk melewati blog orang lain. Ini kelemahan dan sikapku yang harus aku ubah. Mulai saat ini aku akan membiasakan diri mengunjungi blog blog kalian yang ku rasakan ilmiah bagiku dan dapat memberikan aku input dalam berkarya. Sahabat sahabat yang ku lewati blognya terutamanya yang bersangkutan travelodge sangat memberikan aku inspirasi yang besar,umpama aku sudah berada di negara itu sendiri :-).

Aku dalam rangka mengukuhkan 'Nanamya Production' dan dalam rangka melambakkan Nanamya Production dengan proposal proposal program TV seperti telemovie,drama bersiri dan dokumentari. Apa pun ianya bergantung kepada siapa yang sanggup melabur di dalam produksiku. Ada 2 nama yang sudah dalam pra bersetuju dengan karya karyaku. Dalam masa yang sama aku harus upgrade produksiku secepat mungkin bagi mendapatkan lesen FINAS. Beranikah aku menongkah arus? InsyaAllah...aku teringat kata kata dari filem Soal Hati 'TANPA KEBERANIAN MIMPI TIDAK BERMAKNA'!

Februari sudah menguakkan tirainya. Aku rasakan masa dan detik berjalan agak cepat dari kebiasaan. Aku harus menyiapkan proposal proposal yang sangat penting untuk penentuan karierku,sementara aku diberi peluang ini. Sementara mereka mengingati seorang marhain kecil ini. Terima kasih kepada sahabat sahabat yang senantiasa menyokong akan perjuanganku,yang sentiasa berada di sisiku memberikan terapi!

Haha,who knows berkat izin Allah...impianku untuk mengelilingi dunia bertitik tolak dari proposal proposal ini tercapai melalui Nanamya Production dari kalangan insan yang telus. Ianya bukan jalan pintas,ianya juga penuh duri...tetapi akan aku hadapi apa pun rintangannya kerana ini cita cita dan impian. Dan aku sangat suka lagu ini kerana banyak terpercik semangat dan kekuatan!!!



mimpi adalah kunci
untuk kita menakhlukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya
selamanya

3 comments:

Akie Jack said...

Kalau nak bermimpi, Jangan lupa tidur ;P

Anonymous said...

askm, blh saya dptkan email saudari? Saya ada beberapa pertanyaan berkenaan penulisan skrip. Tk.

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

Wsalam Wr Wbt

Emailkan kepada saya >
norhaidatulazian@yahoo.com.sg

Apa2 kemusykilan InsyaAllah sebagai penulis marhain kecil saya akan menjawab sekadar termampu :-).